Astazi 24 Ianuarie 2011

Daca intrebi un pusti de clasa a 5a cine a fost Nicu Ceausescu,o sa ridice din umeri si o sa zica ca nu are nicio idee despre acest "mare om istoric" al Romaniei,in defintiv ce mai conteaza cand azi avem spice shopuri si magazine de vise,wi-fii si wirless,Google si Facebook.
George Santayana un mare filosof spaniol a spus ca
"Cine isi uita istoria, este condamnat sa o repete" .....

24 Ianuarie a ramas in mintile romanilor ca fiind ziua Marii Uniri , a o zi de referinta in care Romania a devenit Romania, tara in care eu tu si toti copii de calasa a5a, traim!


Cartile de istorie spun clar : La 5 Ianuari 1859, Cuza a fost ales domn al Moldovei, iar la 24 ianuarie 1859 şi al Tarii Romanesti, înfăptuindu-se astfelunirea celor 2 tari romane. Devenit domnitor, Cuza a dus o susţinută activitate politică şi diplomatică pentru recunoaşterea unirii de către puterea suzerană şi puterile garante şi apoi pentru desăvârşirea unirii Principatelor Romane pe calea înfăptuirii unităţii constituţionale şi administrative, care s-a realizat în Ianuarie 1862, când Moldova şi Ţara Românească au format un stat unitar, adoptând oficial, în 1862, numele de România, cu capitala la Bucuresti, cu o singură adunare şi un singur guvern.





De ce unele evenimete istorice nu sunt uitate iar altele pe care nu se bate prea mult moneda din interese anormal de dubioase....sau cel putin in ideea mea despre cum ar trebuii sa fie percepute unele intamplari istorice a tarii e complet anapoda!


Eu cred doar atat ca poate ar fi frumos si cinstit pentru oamenii, pentru unii pusti, pentru unii liceeni, pentru noi ca tara si pentru viitorul nostru al tuturor ca istoria ar trebuii comemorata intotalitate, nu neg faptul ca 24 Ianuarie nu are o insemnatate deosebita dar, ce se intampal cu ceilalti eroi a istoriei,cat de cat recente , ce se intampla cu faptele eroice facute de acei oameni care in 1989 au murit la fel ca niste caini pe strada, ai nimanui si ucisi cu sange rece!


Tara asta a noastra de care multa lume fuge ... din care fiecare tanar (inclusiv eu) ar vrea sa plece a fost condusa de taranii eroi care au facut ca odata ca Romania sa fie granarul Europei.
De ce atat mahnire din partea mea ? De ce atat zbucuim in speechul asta?Pentru ca am reusit sa aud niste povesti incredibile legate de Partidul Comnunist , de catre Cenzura care exista despre frica de seamanul ,tau despre securisti ,despre activisti de partit ,despre utcisti si ale porcarii....
Am doar 24 de ani si ... facand un scurt calcul inseamna ca nu prea am trait eu cinestie cat de mult timp pe vremea lui Ceasca.... tot ce stiu despre partidul comnuist si viata de-atunci este din povestirle parintilor mei a bunicului,Tata Puiu , a strabuncii Caterina (Bunica Caterina cum ii spuneam noi , bunica'mea a fost mereu o sa ramna ca o mama MAMA Geta)....
Pot spune clar ca daca as fi tarit pe vremea aceea nu as fi dus-o prea ok doar pt ca bunaca'mio era fiu de legionar , bunica-mea fiica de chiabur iar mama fiica lor ...eu fiind nepoata eram probabil privita la ca si restul familei DUSMANI AI POPORULUI....
Cum spuneam habar nu am ce inseamna sa traiesti in comunism si ii multumesc Lui Dumnezeu periodic ca asa este....

Deci ce sa ma zicem noi despre Romania tara care-si uita eroii si care ignora trecutul si istoria permitand ca si in ziua de azi adevarul sa fie ingropat undeva adanc....
Taranii de azi si de ieri nu mai sunt recunoscuti ca fiind baza societatii Romane , taranii din 1862 care au facut Marea Unire si tanarii de atunci din anii de lupta impotriva regimului prea iubit....

O mare lectie de viata.....


Pentru mine tot ce inseamna lupta anti-comunista m-a fermecat, oameni plin de curaj care nu au acceptat sa fie calcalti in picioare si au vrut sa-si traiasca viata cum vor ei ci nu vrea Partidul sau Conucatorul suprem,oameni cu credinta in Dumnezeu, oameni adevarati.....
De-a lungul anilor am tot auzit de povestile spuse de marea DOAMNA LUCIA HOSSU LONGIN .....care a spus adevarul si istoria exact cum a fost ea cu ajutorul celor care l-au trait si intr-o emisiune numita MEMORIALUL DURERII.Istoria care nuse invata la scoala ...si care este ignorata!

In vara anului 2006 am citit 2 carti scrise de Ioan IOANID ... cartile scrise de catre acesta se numesc INCHISOAREA NOASTRA CEA DE TOATE ZILELE in care domnul Ioanid povesteste intr-o maniera magica modul cum a ajuns sa-si traiasca tineretea in inchisorile detinutilor politici ....am ramas gura casca ...am invatat in perioada aia ca scarba mea legata de regimul acela jegos este indreptatita...cititi cartile si-o sa vedeti , sunt cred vreao 5 volume, eu am in casa doar 2 din ele dar de-abia astept sa pun mana si pe celelate carti....
In aceeasi perioada tatal meu a gasit toate seriile Memorialului Durerii intr-o versiune de 5 dvduri e care le-am devorat fara sa respir ....
Multe povesti, imagini,oameni ,sunt o gramada de lucruri ar trebuii sa scriu mult timp pentru a putea sa explic exact ce-am inteles din toata treaba....


Mi-a atras atentia un episod aparte: Colectivizarea Colectivizarea din Vrancea.....

Eu sunt din Focsani ....si evident ca m-a atras faptul ca s-au intamplat maceluri cum a fost cel de la Vadu Rosca ,tocmai aici in ograda mea ...
Am fost mandra ca au fost oameni, tarani cinstiti ce au luptat impotriva lor.... m-am bucurat tare mult....

Au trecut anii ... am mai crescut intre timp am parasit orasul de bastia, intamplarea a facut ca eu sa fiu nevoita sa ajung pe-acasa ca pot sa fac licenta pentru facultate ,intamplarea a facut ca bunica-miu Radulescu Napoleon, om serios care injura partidu si conducatorul chair daca era ditai Directorul a Intreprinderii judetene de constructii montaj Focsani timp de 7 ani, bunica-miu iesit la pensie a ajuns sa faca bietul de el o operatie de prostata....deci clar internare in spital ....spitalul judetean va dati seama ce imagine are, la fel si salonul de spital! Si va dati seama ce imagine avea bunica-miu pe patu de spital pentru mine.

Cea mai frumoasa surpirza!

Intamplarea a facut ca acest Domn Radulescu sa fie transferat intr-un salon in care era si Dansul
DOMNUL NITU VASILE STAN si el operat de prostata....

:"Multi dintre romani nu stiu probabil ca Ceausescu a participat in tinerete la colectivizarea fortata din Vrancea, o actiune ce i-a fost incredintata de partid si care s-a lasat cu un adevarat macel. Lucia Hossu-Longin a incercat sa reconstituie la "Memorialul durerii" aceasta secventa de istorie mai putin frecventata, aducind in fata camerei citiva supravietuitori ai masacrului din 1957, de la Vadu Rosca, o asezare atinsa nu numai de ape, acum, ci si de puhoiul ideologic al comunismului, atunci. Printre martori, Nitu Vasile Stan avea ceva special. Nu-si imagina ca a fost vreun erou, nu se mindrea cu salvarea unui consatean pe care l-a scos din fata tirului mitralierelor, ci pur si simplu povestea, cu spatele lipit de o soba de teracota, momente dintr-o tinerete care inca ii umezea ochii si-i punea noduri in git.Pe-atunci era tatal a patru copii, dintre care cel mai mare avea sapte ani, iar cel mai mic sapte luni si isi amintea cum, dupa ce tirul militienilor secerase micul grup de tarani care blocasera intrarea comunistilor in sat, a trebuit sa se refugieze si sa-si ascunda copiii. Pe cel mic il bagase sub haina, pe cei mijlocii ii montase intr-un fel de dispozitiv fata-verso: unul pe burta, cu picioarele in buzunarele pantalonilor, celalalt pe spate, cu miinile agatate de gitul sau. Pe cel mai marisor il tinea de mina. Imaginati-va groaza acestui ciorchine uman, mergind gifiind cu copiii, agatati pe el, ca niste ciucuri mici si speriati, si veti avea in fata ochilor imaginea comunismului pursinge. Dupa ce si-a adapostit copiii, l-au prins si l-au dus in fata unuia care le-a ordonat sa-l perchezitioneze. A auzit ca ala era Nicolae Ceausescu."(Cotidianul)

Comentarii

Postări populare